Magazinul oficial deschis de CS Universitatea în incinta stadionului Cluj Arena în vara anului 2015 este istorie. Clubul nu a cerut prelungirea contractului de închiriere a spaţiului şi în acest week-end trebuie să elibereze spaţiul.

Ovidiu Vasu nu e panicat de închiderea ultimului spaţiu în care suporterii mai putea cumpăra obiecte inscripţionate sub marca Universitatea Cluj. De la deschiderea pompoasă din iunie 2015 şi până astăzi, magazinul de lângă casele de bilete ale Cluj Arena a stat mai mult închis sau a vândut pentru alţii. Exploatat, de fapt, de agenţia de publicitate PMA în cadrul unui contract de folosinţă a mărcii „U” Cluj, spaţiul de la stadion a fost rentabil doar în timpul festivalului Untold sau a meciurilor disputate de naţionala de fotbal a României. Marfa scoasă la vânzare atunci aparţinea însă Untold-ului, semnul grafic „U” prezent pe produse provocând cu uşurinţă confuzie cumpărătorilor (vezi foto).

La fel ca echipa de fotbal care a înregistrat la OSIM marca „Universitatea Cluj 1919”, Ovidiu Vasu a reuşit şi el încă din 2009 să protejeze numele clubului printr-o licenţă a Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci. Marca înregistrată de Vasu este „Universitatea Cluj”, fără nicio particulă de ani, iar culorile sunt cele tradiţionale, alb şi negru, la fel ca la fotbal. Prin urmare, CSU poate scoate pe piaţă obiecte promoţionale sub brandul „U” Cluj, cum, de altfel, o face clubul de fotbal. Care, prin magazinul din Iulius Mall, realizează încasări lunare între 16.000 şi 25.000 de lei! În dreptul încasărilor realizate de Vasu din activitatea de vânzare a obiectelor promoţionale sub brandul „U” se lăfăie un zero barat! Preşedintele clubului crede probabil că în marketing e ca la whist, câştigi dacă termini pe zero.

Un calcul simplu arată că dacă Universitatea Cluj ar urma exemplul echipei de fotbal şi ar exploata brandul „U” în mod profesionist, activitatea ar genera încasări anuale semnificative. Maestrul deconturilor este însă mulţumit cu finanţarea primită de la bugetul local şi de la minister, astfel că îşi permite să doarmă liniştit pe o comoară reprezentată de brandul „U”.

Noapte bună!

Comentarii